lördag 24 oktober 2015

Nu är vi på väg

Framme vid första etappmålet - Varberg Stena Line

Jo vi är lite krassliga... BråkÅke har fortfarande lite feber men är så laddad att det gick bara inte att stanna hemma.

Vi startade med tankning i Värnamo..
Diseln rann ner i dricksvattnet... Mannen blev liiite stressad...

Sen blev det filmtajm 
Dom satt som små ljus dom små grabbarna. Skööönt!
Tänkte att nu kan mannen och jag lägga upp rutten. Tji fick jag. I 2 mil satt han knäpptyst. -Jaha, sa jag, hur gör vi i Grenå? Till svar fick jag en frågande blick, därefter drog han igång sportradion och blickade ut över vägen.
Kul!

I Ätran var killarna sugna på fika. Vi drog in på rastplatsen. Nu var mannen social. Skönt! Tänk vad lite kaffe kan göra!
Glada gänget!!

Så lite toapaus
Innan vi drog iväg vidare till Varberg.

Passerade varuhuset... Utan att stanna...


Första felkörningen var ett faktum. Men 7 km mot Borås kunde vi vända tillbaka mit Varberg...

Lätt som en plätt att hitta!

Spännande saker fanns i bilen framför...
Det var tydligen öl som han letade efter...

För framtida behov upptäckte vi en ställplats vid vattnet när vi väntade på att köra på båten.

Nu är vi på färjan... 4 timmar... Grabbarna bråkar redan i lekrummet. Jag vill sova...
Ja ja vi är på väg iallafall! Båten har lämnat hamnen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar