fredag 23 oktober 2015

Miss i planeringen

Fredag! Gissa om jag skyndade mig hem från jobbet! 
Alla grabbar var ju redan hemma. 
Slirade in på affären för att bunkra upp matförrådet. Hem och kastade in grejorna i det lilla, lilla kylskåpet - vilket dagen till ära var kallt! Härligt!

Mannen har fixat TV´n och en tysk variant på "Äntligen hemma" rullade... Vill han ha inspiration till mer hemmaprojekt, eller? 
Nej, det visade sig att den antenn som följde med husbilen endast tog emot tyska signaler... Det var ju passande då vi ska till Tyskland...synd bara att ingen av oss talar tyska...


Så spanade jag in "mitt" takfönster


Under detta ska jag nu ligga och titta på stjärnorna  och fundera över vart universum slutar... Fast mannen pratade nått om kondens och vattendroppar... Väljer att inte lyssna på det örat...nu

Förväntansfull och redo för att börja packa gick jag in i huset och mötte detta:


BråkÅke is down! 
40 grader feber och nära samtal med Ulrik i toalettstolen (vilken BråkÅke även hade försökt att ropa på ifrån min säng... och som nu behövde saneras...) Fredag Yeah!

Så där är vi nu....
En passagerare sjuk. Kommer de andra att bli det också? 
Färjan från Varberg inte ombokningsbar...
Men gasolen är påfylld och extra flaska med.

Tur att jag inte har rakat benen ännu...


1 kommentar:

  1. Nej men usch.... hoppas ni slipper mer ulrikar och att ni kommer lyckligt iväg....

    Följet er resa med spänning.

    //SilverSara

    SvaraRadera